Monday, May 18, 2009

A Letter from Burma written by a commoner

ေလးအိမ္တန္းက ေဒၚေလးစာ

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ

ေမ ၁၇၊ ၂၀၀၉

စိတ္ဆင္းရဲလိုက္မ်ား

ေျပာေတာင္ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။

‘ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္’

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ကို

‘အင္းစိန္ေထာင္’ကို ပို႔လိုက္ၿပီတဲ့။

ရပ္ထဲ ရြာထဲလည္း

ဒီအေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကတယ္။

အိမ္ထဲမွာတင္ ႀကိတ္ႀကိတ္နဲ႔

တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။

လယ္ထဲဆင္းလည္း ဒီအေၾကာင္း

ေရခပ္ဆင္းလည္း ဒီအေၾကာင္း

ငါးရွာထြက္လည္း ဒီအေၾကာင္း

ဟင္းရြက္ခူးလည္း ဒီအေၾကာင္း

ရြာဦးဘုန္းေက်ာင္းထဲလည္း ဒီအေၾကာင္း

ၿမိဳ႔တက္ ေစ်းဝယ္ထြက္ေတာ့လည္း အေၾကာင္း

၅ ႏွစ္အရြယ္ က်ဳပ္ေျမးေလးေတာင္

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ အေၾကာင္းကို

စိတ္ဝင္တစား ေမးတယ္ ဆိုေတာ့

သူတို႔ ေက်ာင္းထဲလည္း

ဒီအေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကလို႔ ေနမွာေပါ့။

က်ဳပ္ကို ေျမးက ေမးတယ္။

“လူေတြခ်စ္တဲ့ ေဒၚစုကို သူတို႔က ဘာျဖစ္လို႔ အင္းစိန္ေထာင္ကို ပို႔တာလဲ”တဲ့။

‘ေအာင္ဆန္္းစုၾကည္’ကို

သူတို႔ ေၾကာက္လို႔ လို႔ …

က်ဳပ္ မဆိုင္းမတြပဲ ေျဖလိုက္တယ္။

က်ဳပ္ေျမးကေတာ့

မ်က္လံုးေလး ကလယ္ကလယ္နဲ႔

နားမလည္ရွာဘူး။

ဟုတ္တယ္

သူတို႔ ‘ေအာင္ဆန္္းစုၾကည္’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘မင္းကိုႏိုင္’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘အရွင္ဂမၼီရ’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘ခြန္ထြန္းဦး’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘ဇာဂနာ’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘သံဃာေတာ္ေတြ’ကို ေၾကာက္တယ္။

‘ေက်ာင္းသားေတြ’ကို ေၾကာက္တယ္။

အိုး … လူ႔အခြင့္ သိသူမွန္္သမွ်ကို

သူတို႔ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။

စစ္သည္ေတာ္ ၄ သိန္းေက်ာ္ ၿခံရံထားတဲ့

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ

သံုးေတာင္ဝတ္ မိန္းမသားနဲ႔

မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး စကားမေျပာရဲတာဟာ

ေၾကာက္ေနလို႔ပဲေပါ့။

ေတြ႔ပါ၊ ဆံုပါ၊ စကားေျပာပါလို႔

ကမၻာ့ကုလသမဂၢႀကီးက တိုက္တြန္းေနတာၾကာၿပီပဲ။

ႏိုဘယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္

က်ဳပ္တို႔ရဲ႔ ‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ကလည္း

က်မတို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ၾကရေအာင္လို႔

ေတာင္းဆိုေနတာလည္း အခါခါပဲေလ။

ဒီေန႔ထက္ထိ မေျပာေသးတာ

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြရဲ႔ ျပႆာနာပဲေပါ့။

ဒီအေၾကာင္းေတြ

က်ဳပ္ သိေနလို႔ အံ့အားေတာ့ မသင့္ၾကပါနဲ႔။

က်ဳပ္တို႔ရြာမွာ

‘ဘီဘီစီ၊ ဗီြအိုေအ၊ ဒီဗီြဘီနဲ႔ အာအက္ဖ္ေအ’

“နားမေထာင္ရ” ဆိုတဲ့ အမိန္႔ေတြ ထုတ္လိုက္တည္းက

အဲဒီဌာနေတြက ထုတ္လြင့္တဲ့ သတင္းေတြမွန္သမွ်

ေန႔ည မျပတ္ က်ဳပ္နားေထာင္တယ္။

ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္

ရြာထဲလိုက္ ေဖာက္သည္ခ်တယ္။

ဒါ က်ဳပ္ ရဲ႔အခြင့္အေရးပဲေလ။

သူတို႔က

က်ဳပ္တို႔ရဲ႔ မ်က္ေစ့၊ ပါးစပ္တင္မက

နားေတြကိုပါ အက်ဥ္းခ် ထားခ်င္ေသးတာ။

ဘယ္ရမလဲ အခု က်ဳပ္

ဒီမိုကေရစီဆိုတာကို သိလာရၿပီ။

လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာကို သိလာၿပီ။

က်ဳပ္ကို လယ္သူမႀကီးဆိုၿပီး

အထင္ေတာ့ မေသးၾကနဲ႔

နာဂစ္ ျဖစ္လို႔

က်ဳပ္တို႔ ျပည္သူေတြ ဘဝပ်က္ခဲ့ၾကေပမယ့္

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ စီးပြားတက္သြားတာကို က်ဳပ္သိတယ္။

တရုတ္၊ ကုလားနဲ႔ ယိုးဒယား

က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံက သယံဇာေတြကို

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ခိုးစားေနတာ က်ဳပ္သိတယ္။

ကမၻာ့အရပ္ရပ္လူေတြ က်ဳပ္တို႔ဘဝကို ကိုယ္ခ်င္းစာသူလည္းရွိ

ႏွာေစးသူေတြလည္း ရွိတယ္ဆိုတာ က်ဳပ္သိတယ္။

အခုလည္းပဲ

အေမရိကန္က ယက္ေတာ

ေရကူးၿပီး ‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’အိမ္ထဲ ခိုးဝင္မႈနဲ႔

အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနတာကို က်ဳပ္သိတယ္။

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ကိုလည္း

ဒီအမႈနဲ႔ စြဲခ်က္တင္လိုက္ၾကတာပဲေလ။

ဒါတင္ဘယ္ကမလဲ

သူ႔ေရွ႔ေန ႏွစ္ဦးကိုလည္း အမႈလိုက္ခြင့္မရေအာင္

လိုင္စင္ေတြ သိမ္းလိုက္ၾကတယ္တဲ့။

တကယ္ကေတာ့

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ရဲ႔

ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ ္လြတ္ရက္က

အခုလမွာ ေစ့ၿပီေလ။

က်ဳပ္တို႔ေခါင္းေဆာင္

အိမ္ျပင္ထြက္၊ လမ္းေပၚတက္ၿပီး

‘ဒီမိုကေရစီအေရး’

‘လူ႔အခြင့္အေရး’

‘က်ဳပ္တို႔အားလံုး’ရဲ႔အေရးအတြက္ လုပ္မွာကုိ

သူတို႔ ေၾကာက္ေနၾကတယ္။

ေၾကာက္ဆို

သူတို႔ အတင္းအဓမၼ က်င္းပမယ့္

၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲကလည္း နီးလာၿပီေလ။

အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ ပါတီက မဲပံုးေထာင္ရင္

၁၉၉ဝ လိုပဲ

သူတို႔ အရႈံးႀကီး ရႈံးအံုးမွာပဲ။

သူတို႔က ေသနတ္အားကိုးနဲ႔ပဲ

က်ဳပ္တို႔ကို အုပ္စိုးေနတာ။

သူတို႔မွာ ကိုယ့္ျပည္သူျပည္သားရယ္လို႔

စာနာသနားတတ္တဲ့ စိတ္ထားမရွိဘူး။

သူတို႔မွာ အၾကင္နာ တရားမရွိဘူး။

ေမတၱာတရား မရွိဘူး။

မဂၤလာတရား မရွိဘူး။

သူတို႔မွာ ဆင္ျခင္တံုတရားလည္း မရွိဘူး။

ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြေတာင္မွ

သတ္ရဲ ျဖတ္ရဲတဲ့ သူတို႔ရဲ႔ မိုက္မဲမႈဟာ

အဝီစိငရဲကို ဂြၽမ္းပစ္က်ဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။

တရားသေဘာနဲ႔ ၾကည့္ရင္

ဘယ္အရာမွ မၿမဲပါဘူး။

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြပဲ အၿမဲ စံေနရမွာမဟုတ္သလို

က်ဳပ္တို႔ ျပည္သူေတြလည္း အၿမဲ ခံေနရမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ျပည္သူကေမြး၊ ျပည္သူ႔က ေကြၽးတဲ့

ျပည္သူ႔ တပ္မေတာ္သားေတြကိုေတာ့

က်ဳပ္တခုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ျပည္သူေတြကို သနားပါ။

ျပည္သူေတြကို စာနာပါ။

ျပည္သူေတြကို ကာကြယ္ပါလို႔

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ မိုက္သမွ်

ခံရမယ့္ ငရဲမွာ

ငါ့သားတို႔ မပါၾကပါနဲ႔ လို႔။

‘ေအာင္ဆန္းစုၾကည္’ ေျပာဖူးတယ္။

‘မတရားတဲ့ အမိန္႔ဟူသမွ် ဖီီဆန္႔ၾက’တဲ့။

ငါသားတို႔ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြရဲ႔

မတရားတဲ့ အမိန္႔ေတြကို နာခံမေနၾကပါနဲ႔။

ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သားမ်ား

ျပည္သူမ်ား၊

ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ အျမန္ဆံုးလက္တြဲပါလို႔

ေလးအိမ္တန္းက ေဒၚေလး

ဒီမိုကေရစီ ေရၾကည္တေပါက္ကို

ငါ့သားတို႔နဲ႔ အတူေသာက္ခ်င္လွပါၿပီကြယ္။

(သရုပ္ေဖာ္ - ပန္းခ်ီထိန္လင္း)

Monday, May 11, 2009

Khaing Mar Kyaw Zaw - Children on the run in the back packs from Burma

ပလိုင္းအိမ္နဲ႔ က်ဳိးေၾကေနေသာ ဘဝမ်ား

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ

ေမ ၁၂၊ ၂၀၀၉

က်မ စာေရးဖို႔ ကြန္ျပဴတာေရွ႔ထိုင္ေတာ့ ကြန္ျပဴတာေဘးမွာ က်မ ရဲ႔ ပလိုင္းအိမ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အတူေနတဲ့ အခန္းေဖာ္မိန္းကေလး ဖတ္လက္စ တန္းလန္းနဲ႔ ထားသြားဟန္တူပါတယ္။ စာအုပ္မွာ မွတ္ရာေလး လုပ္ထားတာကို က်မ ေတြ႔ရတယ္။ စာအုပ္ေလးကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ေတာ့ ပလိုင္းႀကီးထဲက ဖိုးမူေလးရဲ႔ ငိုမဲ့မဲ့အၾကည့္နဲ႔ က်မ ထပ္ၿပီး ဆံုရျပန္တယ္။

က်မ ရင္ဘတ္တခုလံုး ေအာင့္တက္လာတယ္။

မ်က္လံုးအိမ္ထဲလည္း မ်က္ရည္ေတြ အိုင္ထြန္းလာၿပီး

မ်က္ရည္ေပါက္ႀကီးေတြက က်မ မ်က္ႏွာျပင္တခုလံုးကို ဖံုးလြမ္းသြားပါေတာ့တယ္။

ဖိုးမူေလးရဲ႔ ငိုသံ သဲ့သဲ့ေလးကို က်မ အတိုင္းသား ၾကားေနရတယ္။

(ဒီပလိုင္းႀကီးထဲမွာ

ဖိုးမူ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနရမွာလဲ။

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ အိပ္

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ စား

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ ေန႔ေရာညပါ ေနေနရတယ္)

က်မရင္ထဲ ထိရွနာက်င္ခဲ့ရတဲ့ ေၾကကြဲစရာေတြထဲက တခုပါပဲ။ အခ်ိန္က ေမလ ၂ဝရက္၊ ၂ဝဝ၇ ခ ုႏွစ္။ သံလြင္ျမစ္ကမ္းနံေဘးက ကရင္ျပည္တြင္းယာယီ ဒုကၡသည္စခန္းတခုကို ဒုကၡသည္ ၂ဝဝ ေက်ာ္နဲ႔အတူ ေျပးလႊားေရာက္ရွိလာတဲ့ ဖိုးမူတို႔ မိသားစုနဲ႔ က်မ ဆံုခဲ့ရတယ္။

အေျမာက္ဆံ ဗံုးဆံေတြၾကားမွာ အလြယ္အပိုးကိုယ္စီနဲ႔ အသက္လုေျပးလႊားခဲ့ရ၊ ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္အထပ္ထပ္ကို၊ ေခ်ာင္းႀကီး ေခ်ာင္းငယ္ အသြယ္သြယ္ကို အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္နဲ႔ ျဖတ္သန္း ေျပးလႊားခဲ့ရတဲ့ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်ေနရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို ျမင္ရတာဟာ နာဇီအက်ဥ္းစခန္းထဲက သု႔ံပန္းေတြလိုပါပဲ။ ဒီထဲကမွ မိဘေတြရဲ႔ ပုခံုးေပၚမွာထမ္းပိုးထားတဲ့ ပုလိုင္းႀကီးေတြထဲက အားျပတ္၊ ႏြမ္းဖတ္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ျမင္ရေတြ႔ရတာက ပိုၿပီးေၾကကြဲစရာ ေကာင္းပါတယ္။

သူတိုိ႔ေလးေတြဟာ မိဘေတြ မႏိုင္တႏိုင္ထမ္းပိုးထားရတဲ့ ပလိုင္းႀကီးေတြထဲမွာ စားအိုးစားခြက္ေတြနဲ႔အတူ ခရီးၾကမ္းႀကီးထဲ လႈပ္မရ၊ ေရြ႔မရ၊ ငိုေၾကြးခြင့္မရပဲ လိုက္ပါလာၾကသူေတြပါ။ စစ္တပ္စခန္းေတြနဲ႔ ေဝးၿပီလို႔ ထင္ရတဲ့ေနရာမွာ မိဘေတြ ေခတၱခဏ နားၾကရင္ေတာင္မွ သူတို႔ေလးေတြကေတာ့ သူတို႔ေရာက္ရွိေနတဲ့ ပလိုင္းႀကီးေတြထဲက ထြက္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။

စစ္တပ္ေတြ ေနာက္က လိုက္လာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ေလးေတြဟာ ေန႔ေန႔ညည ပလိုင္းႀကီးေတြထဲမွာပဲ အိပ္၊ ပလိုင္းႀကီးေတြထဲမွာပဲ စားေသာက္ေနထိုင္ၿပီး လိုက္ၾကရတာပါ။ လႈပ္မရ၊ ရွားမရ ပူအိုက္ေလာင္ၿမိဳက္လြန္းလို႔ ကေလးသဘာဝအရ ငိုေၾကြးၾကျပန္ေတာ့လည္း သူတို႔ရဲ႔ ငိုသံေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္မွာ စိုးရိမ္တဲ့အတြက္ လမ္းျပေတြ၊ မိဘေတြက သူတို႔ေလးေတြကို ဘာမီတြန္ေဆးျပားေတြ တိုက္ၾကပါတယ္။

ပလိုင္းႀကီးေတြထဲ ေခြၽးေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ လံုးေထြးစီးကပ္ၿပီး ႏြမ္းဖတ္ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႔ မ်က္ႏွာေလးေတြကို ျမင္ရတာနဲ႔တင္၊ သူတို႔လာရတဲ့လမ္း ဘယ္ေလာက္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္တယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။

ရြာေတြ၊ အိမ္ေတြ ရွိရက္နဲ႔။ ဥယ်ာဥ္ၿခံေတြ၊ ေတာင္ယာေတြရွိရက္နဲ႔ ေတာေတြေတာင္ေတြထဲ အသက္လု ေျပးလႊားေနရ၊ လႈပ္မရ ရွားမရတဲ့ ပလိုင္းႀကီးထဲမွာ ဒုကၡငရဲက်သလို ခံစားၿပီး ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔ လိုက္ပါေျပးလႊားေနရတဲ့ ဖိုးမူေလး(သမီးေလး)တဦးရဲ႔ အေတြးထဲကို က်မ ပူးဝင္ခိုကပ္ၿပီး ပလိုင္းအိမ္ ကဗ်ာေလးကို ေရးခဲ့ပါတယ္။

ပလိုင္းအိမ္

ဒီပလိုင္းႀကီးထဲမွာ

ဖိုးမူ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနရမွာလဲ။

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ အိပ္

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ စား

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ ေန႔ေရာညပါ ေနေနရတယ္။

အဲဒီပလိုင္းႀကီးကို

ထမ္းပိုးထားရတဲ့ အပါးကိုလည္း သနားလွပါၿပီ။

အမိုးနဲ႔ ေဒးဖိုးကိုလည္း သနားတာပဲ။

အမိုးရင္ခြင္ထဲက ေဒးဖိုးက

သူ႔လက္ကေလး တဖက္ကို ေျမွာက္ေျမွာက္ျပတယ္။

သူလည္း ေကြးေကြးေလးေနရတာ ေညာင္းလွၿပီတဲ့။

ေတာင္ေတြတက္တိုင္း

ေခြၽးေတြ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္က်တဲ့

အမိုးကိုလည္း မၾကည့္ရက္ဘူး။

ဖိုးမူတို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေျပးေနရဦးမွာလဲ။

ထမင္းခ်ည္းသက္သက္က ခုႏွစ္ရက္

မႈိတလွည့္ မွ်စ္တလွည့္ ရွစ္ရက္

ဝဥနဲ႔ ေၾကြးဥေတြလည္း သံုးေလးရက္။

ခုေတာ့ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ ငွက္ေပ်ာပင္

အဲဒီအပင္ေတြ ကုန္သြားရင္ ဖိုးမူတို႔ ဘယ္လိုအသက္ရွင္မလဲ။

ပလိုင္းအိမ္ထဲမွာ

ဖိုးမူတို႔ ရြာ

ဖိုးမူတို႔ ေတာင္ယာ

ဖိုးမူတို႔ကို ရန္ရွာတဲ့

စစ္သားေတြအေၾကာင္းပဲ ေတြးေနမိတယ္။

အဲဒီစစ္သားေတြက

ဖိုးမူတို႔ ေတာင္ယာဆန္ကို စားတယ္။

ဖိုးမူတို႔ အသီးအႏွံေတြကို စားတယ္။

ဖိုးမူတို႔ ဝက္ေတြ၊ ၾကက္ေတြကို စားတယ္။

သူတို႔ သြားခ်င္တဲ့ေနရာ

သူတို႔ ေနမေကာင္းတဲ့အခါလည္း

အပါးတို႔ပဲ ထမ္းပိုး ပို႔ေပးခဲ့တာေလ။

အဲဒီစစ္သားေတြကပဲ

ဖိုးမူတို႔ ရြာကို ဖ်က္တယ္။

ေတာင္ယာကို ဖ်က္တယ္။

ဥယ်ာဥ္ကို ဖ်က္တယ္။

ဖိုးမူတို႔အားလံုးကိုလည္း သူတို႔ပဲ ရန္ရွာတယ္။

ဖိုးမူေတာ့ နားမလည္ေတာ့ဘူး အပါးရယ္

ဖိုးမူတို႔မွာ အိမ္ရွိရက္နဲ႔

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ အိပ္

ပလိုင္းႀကီးထဲမွာပဲ စား

ပလုိုင္းအိမ္ထဲမွာ

ဖိုးမူ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနရမွာလဲ။

အဲဒီကဗ်ာေလးကိုေရးၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ပလိုင္းအိမ္နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ကဗ်ာမ်ားဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႔ ပံ့ပိုးကူညီမႈမ်ားနဲ႔ က်မ ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးပံုကေတာ့ ပလိုင္းႀကီးတခုထဲ ေခြၽးသံေတြ တရြဲရြဲနဲ႔ ငိုမဲ့မဲ့ သမီးေလးရဲ႔ပံုပါ။ ဖိုးမူေလးရဲ႔ ႏြမ္းႏြမ္းဖတ္ဖတ္မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ရတိုင္း နာနာက်င္က်င္နဲ႔ က်မ ေၾကကြဲရပါတယ္။

ပုလိုင္းအိမ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပိုေၾကကြဲခဲ့ရတာကေတာ့ က်မ ညီမ အငယ္ဆံုးေလး ျပန္ၿပီးေျပာျပတဲ့ က်မတို႔ရဲ႔ ဘဝ အပိုင္းအစတခုပါ။

က်မရဲ႔ ပလိုင္းအိမ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး ထြက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္တေန႔မွာပဲ ဒုကၡသည္စခန္းတခုမွာေနတဲ့ က်မ ညီမ အငယ္ဆံုးေလး က်မ ဆီကို ေရာက္လာပါတယ္။ စာဖတ္ ဝါသနာပါတဲ့ ညီမေလးကို က်မရဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကိုေပးေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုး ဓာတ္ပံုေလးကို သူ အၾကာႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနတာကို က်မ သတိထားမိပါတယ္။

ညီမက သူစိတ္ဝင္စားတဲ့ အေၾကာင္းအရာအေပၚမွာ ဒီလိုပဲ အခ်ိန္္ေပးတတ္တာမို႔ က်မလည္း သူ႔ကို ဘာမွ မေမး၊ မေျပာေတာ့ပဲ လုပ္စရာရွိတဲ့ အလုပ္ေတြကိုသာ လုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ညီမေလးနဲ႔ က်မဟာ ဆယ္စုႏွစ္(၃)စုနီးပါးၾကာမွ ျပန္လည္ဆံုေတြ႔ရသူေတြမို႔ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္ အစစအရာရာမွာ အေတာ္ေလးစိမ္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်မ ဘက္က ပိုစိမ္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

မိဘ၊ ေမာင္ႏွေတြြနဲ႔ ကြဲကြာၿပီး ႀကီးျပင္းရတဲ့ က်မက သူတို႔အားလံုးကို စိတ္နာၿပီး စိမ္းစိမ္းကားကားရွိတယ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ အက်ဳိးက်ဳိးအေၾကေၾက ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ က်မ တို႔မိသားစုအေၾကာင္းကို ျပန္လည္သိခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ

“ငါထင္သလို ငါအေပၚ သူတို႔ ရက္စက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား …”

လို႔ က်မ အျမင္မွန္ ရခဲ့ေသာ္ျငားလည္း ဆယ္စုႏွစ္(၃)ခုၾကာ ေဝးကြာခဲ့ရတဲ့ ေသြးကေတာ့ ယေန႔ထက္တိုင္ ေအးေနတုန္းပဲလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ညီမေလးကေတာ့ အမဆိုတဲ့ သံေယာဇဥ္နဲ႔ က်မကို ခင္တြယ္ရွာပါတယ္။ က်မကေတာ့ က်မရဲ႔မ်ားေျမာင္လွတဲ့ အလုပ္ေတြကိုသာ ဦးစားေပးခဲ့ၿပီး ညီမေလးနဲ႔ ခပ္စိမ္းစိမ္းပဲ ေနခဲ့ပါတယ္။ တကယ္တမ္းကေတာ့ က်မရဲ႔ ရင္ထဲကအနာေတြ ယေန႔ထက္ထိ မက်က္ႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္လည္း သူ႔အေပၚ စိမ္းေနခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ညီမေလးက က်မလို ခံစားခ်က္ မျပင္းသလို က်မထက္လည္း ပိုရင့္က်က္တယ္လို႔ ဆိုရမလားပဲ။ က်မ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲကို အၿမဲၾကည့္တတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးေတြနဲ႔ က်မ အလုပ္မ်ားေနသလား။ ခရီးစဥ္ေတြ၊ သတင္းကိစၥေတြ၊ စာကဗ်ာကိစၥေတြနဲ႔ က်မ ဝန္ပိေနသလားဆိုတာကို အကဲခတ္ၿပီးမွ ေျပာသင့္တာကိုေျပာ။ သူ႔ရင္ထဲ သိမ္းစရာရွိ သိမ္းဆည္းၿပီး သိုသိုဝွက္ဝွက္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေနတတ္သူပါ။

အဲဒီ ညကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရပါပဲ။ လကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးသာတယ္။ အိပ္ခန္းတံခါးကို ဖြင့္ထားေတာ့ အိ္ပ္ခန္းတခုလံုးကို လေရာင္က အျပည့္အဝ ေနရာယူထားတယ္။ က်မ အိပ္ယာထဲဝင္ေတာ့ က်မထက္ အိပ္ယာဝင္ေစာတဲ့၊ ေစာေစာအိပ္တတ္တဲ့ ညီမေလး မအိပ္ေသးတာကို ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ က်မ အေတာ္ အံ့ၾသသြားတယ္။

မအိပ္ေသးဘူးလားလို႔ က်မ ေမးေတာ့ သူက အိပ္လို႔မရဘူူးလို႔ ေျပာတယ္။

“လက အရမ္းသာတယ္။ ငါလည္း အိပ္ရမွာ ႏွေမ်ာတယ္” လို႔ သူ႔ကို ေျပာေတာ့

သူက က်မကို “ေနာခိုင္ကို ေျပာျပစရာ တခုရွိတယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။

“ဘာေျပာမွာလဲ ေျပာေလ”လို႔ က်မ ေျပာေတာ့ သူေတာ္ေတာ္နဲ႔ စကားမစပဲ ၿငိမ္ေနတယ္။

ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာမွ “ေနာခိုင္ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ပလိုင္းထဲက ေကာင္မေလးေလ”လို႔ ေျပာၿပီး သူ ျပန္ၿငိမ္သြားတယ္။

“အဲဒီကေလးက ငါ သံလြင္သြားတုန္းကေတြ႔ခဲ့တာ အဲဒီတေခါက္သြားတုန္းက နင္မပါဘူး ”

ညီမေလးက က်မ ဒုကၡသည္စခန္းေတြ သြားတိုင္း၊ ေတာထဲေတြ သြားတိုင္း လိုက္ပါတတ္သူမို႔ သူမပါပဲ သြားတဲ့ ခရီးကရလာတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို သူေမးေတာ့မယ္အထင္နဲ႔ က်မ ေျပာလိုက္တာပါ။

သူက က်မ ေျပာတာကို ၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ၿပီးမွ က်မကို စကား ျပန္စတယ္။

“ေနာခိုင္သိလား၊ က်မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း အေဖတို႔ အေမတို႔က က်မတို႔ကို ပလိုင္းထဲထည့္ၿပီး ေျပးၾကတာ၊ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို အေမက က်မကို ခဏခဏ ေျပာျပဖူးတယ္”။

ညီမေလးရဲ႔ စကားကိုၾကားေတာ့ က်မရဲ႔ ႏွလံုးခုန္သံေတြ ျမန္လာတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ ေမြးခဲ့တာခ်င္းတူေပမယ့္ ညီမေလးက က်မ ထက္ ဆင္းရဲဒုကၡ ပိုၿပီးခံခဲ့ရတာကို က်မ သိတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တဲ ့အေဖနဲ႔။ အေဖနဲ႔ အတူရွိတဲ့ အေမ။ အေမနဲ႔ အနီးကပ္ရွိခဲ့တဲ့ ညီမေလးက က်မတို႔ရဲ႔ မိသားစုအေၾကာင္း၊ ေတာ္လွန္ေရးမိသားစုေတြရဲ႔ အေၾကာင္းကို က်မ ထက္ ပိုသိပါတယ္။ က်မရဲ႔ ငယ္ဘဝ အစိတ္အပိုင္းတခ်ဳိ႔ေတာင္မွ ညီမေလးဆီက က်မ ျပန္ၿပီး ၾကားရတာပါ။ အခုလည္း က်မတို႔ရဲ႔ ငယ္ဘဝ တစိတ္တေဒသကို ညီမေလး ေျပာျပေနျပန္္ၿပီ။

“စစ္တပ္ေတြ တက္လာလို႔ အေမတို႔ ေျပးရရင္ စားအိုးစားခြက္ေတြကို တႏိုင္တပိုင္သယ္ပိုးၿပီး ေျပးရတဲ့”

“ငယ္ေသးတဲ့ လမ္းအေဝးႀကီး မေလွ်ာက္ႏိုင္တဲ့ က်မတို႔ကိုလည္း ပလိုင္းႀကီးထဲထည့္ၿပီး ေျပးရတာတဲ့”

“အဲဒီလို ေျပးရလႊားရၿပီဆိုရင္ ေနာခိုင္က အရမ္းအငိုသန္တာပဲလို႔ အေမက က်မကို ေျပာဖူးတယ္”။

ညီမေလး ေျပာတာဟုတ္မွာပါ။ က်မ အငိုသန္ခဲ့လို႔ပဲ ညီမေလးတို႔နဲ႔က်မ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲကြာခဲ့ရတာ။ ဒီစကားကို အမိုးလည္း က်မကို ေျပာျပဖူးတယ္။

“နင္ငယ္ငယ္က အရမ္းအငိုသန္ေတာ့ နင့္အေဖ သိပ္စိတ္ညစ္တယ္။ ရန္သူေတြကလည္း နီးလာၿပီ။ နင္ကလည္း ဘာေကြၽးေကြၽး အငို မတိတ္ဘူး။ နင္ငိုေတာ့ ပုန္းရခိုရတာ မလံုၿခံဳေတာ့ဘူး။ နင့္အေဖက နင့္ေၾကာင့္ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြ ဒုကၡေရာက္မွာ အရမ္းစိုးရိမ္တာပဲ” တဲ့။

ဒီစကားကို ၾကားရတုန္းက က်မ အေဖ့ကို အရမ္းစိတ္နာတာပဲ။ က်မထက္ အေဖက သူ႔ရဲေဘာ္ေတြကို ပိုခ်စ္ခဲ့တယ္ဆိုၿပီး အေဖ့ကို က်မ စိတ္နာတယ္။ က်မကို အေဒၚေတြနဲ႔ ေပးပစ္ခဲ့တဲ့ အေမ့ကို က်မ စိတ္နာတယ္။ က်မအေပၚ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္မရွိတဲ့ ေမာင္ႏွမေတြကို က်မ စိတ္နာခဲ့တယ္။ က်မကို မိသားစုေတြနဲ႔ ကြဲကြာေအာင္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲေတြကို က်မ စိတ္နာတယ္။

ေတာ္လွန္ေရးနယ္္ေျမကို ျပန္ေရာက္ၿပီး ေတာ္လွန္သူေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရွိခဲ့၊ ေတာ္လွန္သူေတြရဲ႔ ဘဝအေထြေထြကို ခံစားနားလည္ခဲ့တာေတာင္မွ မိဘ၊ ေမာင္ႏွမေတြအေပၚ နာက်ည္းခဲ့တဲ့ က်မရဲ႔ နာက်ည္းစိတ္ေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေလ်ာ့ပါးမသြားခဲ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ က်မ အေဖ ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးျဖစ္တာကို က်မ ဂုဏ္ယူ တတ္ခဲ့ေပမယ့္ အေဖ ဆံုးတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကိုၾကားရတဲ့ က်မ မ်က္ရည္တစက္မွ မက်ခဲ့ဘူး။

(၁၁)လ သမီးအရြယ္ထဲက ကြဲကြာခဲ့ၿပီး အေဖဆံုးတဲ့အခ်ိန္အထိ တခါမွ ျပန္ေတြ႔ခြင့္မရတဲ့ အေဖဆုိသူတေယာက္ရဲ႔ ပံုရိပ္ကို က်မ စိတ္မွန္းနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပံုေဖာ္ၾကည့္ခဲ့ေပမယ့္ က်မ မ်က္လံုးအိမ္မွာ ဘယ္လိုမွ အေဖ့ ပံုရိပ္ မထင္ခဲ့ဘူး။

အေမနဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြ ေျပာတဲ့ အေဖ့ရဲ႔ ပံုရိပ္။

အေဖ့ ညီအကိုေတြ ေျပာတဲ့ အေဖ့ပံုရိပ္။

အေဖ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ ေျပာတဲ့ အေဖ့ပံုရိပ္ကို ပံုေဖာ္ရတာဟာ - က်မအတြက္ေတာ့ မ်က္မျမင္ပုဏး(၆)ေယာက္ ဆင္ႀကီးတေကာင္ကို ပံုေဖာ္တာထက္ ပိုခက္ခဲပါတယ္။ က်မက မ်က္ေစ့ျမင္ေပမယ့္ က်မ မျမင္ရတဲ့ အေဖ့ပံုရိပ္က က်မအျမင္အာရံုထဲမွာ ပီပီျပင္ျပင္ ထင္မလာခဲ့ဘူး။ အေဖ က်မကို ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္ခဲ့တယ္လို႔ က်မ ထင္တယ္။

အဲ့ဒီညကလည္း ပလိုင္းႀကီးတခုထဲမွာ က်မကိုယ္ က်မ ထည့္ၾကည့္တယ္။ ညီမေလးကို ထည့့္ၾကည္တယ္။ က်မ အေဖဆိုသူ ေတာ္လွန္္ေရးသမားႀကီးက က်မနဲ႔ ညီမေလးကိုထမ္းပိုးၿပီး ေျပးလႊားေနတဲ့ပံုကို က်မ ပံုေဖာ္ၾကည့္မိတယ္။

မ်က္ရည္စီးေခ်ာင္းေတြၾကားမွာ အေဖဆိုသူရဲ႔ ပံုရိပ္ဝိုးတဝါးက က်မရဲ႔ ႏိုးတဝက္အိပ္မက္ေတြကို သိမ္းယူသြားခဲ့ပါတယ္။

ပလိုင္းကို အိမ္လုပ္ၿပီးေနရတဲ့သူေတြရဲ႔ သက္တမ္းဟာ က်မ အသက္နဲ႔ တြက္ရင္ေတာင္မွ ႏွစ္ေပါင္း(၄ဝ)ေက်ာ္ ခဲ့ပါၿပီ။

က်ဳိးေၾကခဲ့ရတဲ့ ဘဝေတြကေတာ့ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ခ်ီခဲ့ၿပီေပါ့။

ယေန႔ခ်ိန္ထိ တိုက္ပြဲသံေတြ က်မတို႔ ၾကားေနရတုန္း။

ပလိုင္းကို အိမ္လုပ္ၿပီး အသက္လုေျပးေနတဲလူေတြ မနားတမ္းေျပးေနရတုန္းပါ။

စစ္ပြဲေတြ ရွိေနသေရြ႔ ဘဝေတြ တစစီ က်ဳိးေၾကေနရဦးမွာပါ။

(ဓာတ္ပုံ - ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြမ်ား)

To Every Mother

အေမမ်ား သို႔

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ

ေမ ၁၁၊ ၂၀၀၉

“အေမမ်ားေန႔” တဲ့

ကမၻာေပၚက

မဂၤလာအရွိဆံုး ေန႔တေန႔ေပါ့။

က်မရဲ႔

ေမြး၊ ေကြၽး မိခင္မ်ားကေတာ့

က်မနဲ႔ အေဝးဆံုး ကမာၻရပ္ျခားမွာ။

‘အမိမဲ့ သား

ေရနည္း ငါး’တဲ့။

‘ခလုတ္ထိ

အမိတ တ တတ္သတဲ့’။

အေမ မရွိေတာ့မွ

အေမလို႔ တမ္းတ ရတာမ်ား

အသၤေခ် အႏၱတေပါ့။

အေမ့ကို လြမ္းလိုက္ရတာမ်ားေတာ့

ကမၻာႀကီးေတာင္ တုန္သြားတယ္။


Ref : http://moemaka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4035&Itemid=1 - MoeMaKa News & Media

Tuesday, May 5, 2009

Khaing Mar Kyaw Zaw - My Resolute

ရွိခိုး ဦးခိုက္ အလြမ္းရိုက္လို႔ ေရးတဲ့စာ

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ

ေမ ၆၊ ၂၀၀၉

အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ဒုကၡသည္တဦးအေနနဲ႔ က်မ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လဆန္းမွာ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကားကို လာေရာက္ဖို႔ က်မ စိတ္ကူး လံုးဝ မရွိခဲ့ပါ။ မလာခ်င္ပဲ ေရာက္ခဲ့ရ၊ ခ်စ္ခင္သူေတြကို ခြဲခဲ့ရ၊ ဆႏၵေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဘဝကို ပံုေဖာ္ရွင္သန္ေနရတဲ့ က်မရဲ႔ အေမရိကားေန႔ရက္ေတြဟာ ငရဲခန္း ေန႔ရက္ေတြပါပဲ။

၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို က်မ ေခတၱတေခါက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အေမရိကား ေရာက္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႔က ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ မလံုမၿခံဳေနထိုင္ရတဲ့ က်မကို ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ ေလွ်ာက္ထားဖို႔ အႀကံျပဳၾက ပါတယ္။ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႔ရဲ႔ ေစတနာပါတဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ကို နားလည္ေပမယ့္ က်မ အေတာ့္ကို တုန္လႈပ္ခဲ့ပါတယ္။

ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမတခုရဲ႔ အေျမာက္သံ ဗုံးဆံေတြၾကားမွာ ေမြးဖြားခဲ့။ အဲဒီေတာ္လွန္္ေရးနယ္ေျမကို ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့။ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးအေၾကာင္းကို သင္ၾကား၊ ေတာ္လွန္သူတို႔ရဲ႔ ဘဝပံုရိပ္မ်ားကို တူးဆြရင္း၊ ေတာ္လွန္သူ တေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဘဝကိုျမတ္ႏိုးခံုမင္ခဲ့တဲ့ က်မ။ စာေရး၊ စာဖတ္ ဝါသနာထံုၿပီး စာေရးဆရာဘဝကို စူးစူးနစ္နစ္ ရူးသြပ္ခဲ့။ လူထုရင္ခုန္သံ၊ လူထုဘဝ သရုပ္မွန္စာေတြကိုသာ ရင္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ၿပီး ကေလာင္ေသြးေတာ့လည္း လူထုရင္ခုန္သံေတြကို ရင္ဘတ္ထဲ အျပည့္ထည့္ၿပီး ျပန္လည္ ခံစားေမြးထုတ္ရတာကိုမွ လက္က်တဲ့ က်မ။

ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမနဲ႔ ေဝးၿပီး ငါ ဘယ္ လိုရွင္သန္မလဲ။

လူထုနဲ႔ေဝးၿပီး ငါ ဘယ္လုိစာေတြေရးမလဲဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္က က်မကို တုန္လႈပ္ ေျခာက္ျခားေစခဲ့တာပါ။

အေမရိကားကို ေျခခ်လိုက္တဲ့အခ်ိန္ကစလို႔ အမိေျမနဲ႔ ေတာ္လွန္ေျမကို လြမ္းဆြတ္မႈ။ ဒီမိုကေရစီေရး၊ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အသက္ေတြနဲ႔ရင္း၊ ဘဝေတြနဲ႔ခင္းၿပီး ေပးဆပ္ေနၾက၊ ေပးဆပ္သြားၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္းမ်ား၊ ရဟန္္း သံဃာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ားနဲ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားအေပၚ ရွက္ရြံ႔အားနာမႈ။ ဒုကၡသည္မ်ား၊ တရားမဝင္အလုပ္သမားမ်ား၊ နယ္စပ္လမ္းက ပန္းကေလးမ်ားအေပၚ တာဝန္ပ်က္ကြက္မႈ၊ လတ္တေလာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လူမ်ား၊ ျမင္ကြင္း မ်ား အေပၚ အလိုမက်မႈမ်ားနဲ႔ က်မ စိတ္ေတြ ငရဲက်ခဲ့ရပါတယ္။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္က ၿမိဳ႔ငယ္ေလးတခုမွာ ငရဲက်ေနတဲ့ က်မကို ဖုန္းေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆက္ၿပီး ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြေရးဖို႔ အားေပးတိုက္တြန္းသူကေတာ့ ကဗ်ာ ဆရာကိုေအာင္ေဝးပါ။ ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ဝါရွင္တန္ဒီစီကို ေရာက္လာတဲ့ မေမၿငိမ္း (စာေရးဆရာမ ေမၿငိမ္း) ကလည္း က်မကုိ ဖုန္းလိုင္းေတြကဆင့္ စာေရးဖို႔ ပူပူဆူဆူ လုပ္ပါေတာ့တယ္။ အကို အမမ်ားရဲ႔ ေစတနာကို မပယ္ရွားဝံ့လို႔သာ ေရးပါ့မယ္လို႔ အင္း ခ်လိုက္ရေပမယ့္ က်မ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စာမေရးခဲ့ပါ။ ထံုထံုေပေပနဲ႔ ေတေလေနတဲ့ က်မကို ဆရာေအာင္ေဝးက မေလ်ာ့ေသာဇြဲနဲ႔ စာေတြေရးပါ၊ သတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ပါ၊ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ စကားေျပာပါ၊ ေရာက္တဲ့အရပ္ကေန စာေပတာဝန္ ေက်ပါလို႔ ကိုယ္တိုင္လည္းေျပာ၊ လက္လွမ္းမွီရာ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားမွလည္း နားခ်ခိုင္းနဲ႔ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ အားေပးႏိႈးေဆာ္ခဲ့သူပါ။

ဆန္ဖရစၥကိုၿမိဳ႔အနီးက ပစိဖိတ္ကမ္းေျခတခုကို မေန႔တေန႔က က်မ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကမ္းေျခမွာ မိုးမခမီဒီယာက ေမာင္ရစ္နဲ႔ က်မဆံုပါတယ္။ လိႈင္းေတြ တဝုန္းဝုန္း၊ ေလေတြ တဟူးဟူးၾကားမွာ ေမာင္ရစ္နဲ႔ က်မ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း၊ လူထုေတြအေၾကာင္း၊ ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္ေတြအေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားေတြအေၾကာင္း၊ အေမရိကားေရာက္ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားအေၾကာင္း အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းမွာ ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ လမ္းခြဲျပန္ၾကမယ္ဆိုေတာ့ ေမာင္ရစ္က က်မကို စာအုပ္ ၄ အုပ္ လက္ေဆာင္ေပးၿပီး က်မဆီက စာေရးပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိကို မရ ရေအာင္ ေတာင္းပါေတာ့တယ္။

ေမာင္ရစ္ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ေတြက မိုးမခက ထုတ္ေဝတဲ့ ေၾကးမံုဦးေသာင္း (ေအာင္ဗလ)၊ ဟံသာဝတီဦးဝင္းတင္၊ ဖန္မီးအိမ္စာေပခ်စ္သူမ်ား (ဆန္ဖရန္စစၥကို)က ထုတ္ေဝတဲ့ ကဗ်ာဆရာဦးတင္မိုး ကြယ္လြန္ျခင္း ၆ လ ျပည့္ အမွတ္တရစာစုနဲ႔ အဟာရစာေစာင္က ထုတ္ေဝတဲ့ ခရမ္းျပာျမင္းရိုင္း (ကိုေအာင္ေဝးရဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္) ျဖစ္ပါတယ္။

အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ေနာက္တရက္မွာပဲ သတင္းစာဆရာႀကီးမ်ား၊ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားရဲ႔ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ ေစတနာ၊ အျမင္သေဘာထား၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္မ်ားပါတဲ့ အဖိုးတန္စာအုပ္ ၄ အုပ္ကို က်မ မနားတမ္း ဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ ၄ အုပ္ဟာ အေမရိကားကိုေရာက္ၿပီး က်မ ပထမဆံုးဖတ္ျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ေတြပါ။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ သတင္းနဲ႔ စာနယ္ဇင္းအလုပ္ကို ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ က်မ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကိုေရာက္မွ ကြန္ျပဴတာနားလည္း မကပ္၊ ဘာသတင္းမွလည္း နားမေထာင္၊ ဘာစာမွလည္း မဖတ္ဘဲ မ်က္စိနားပိတ္နဲ႔ အက်ဳိးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြကို မိုက္မဲစြာ ကုန္ဆံုး ေစခဲ့ပါတယ္။

တိုင္းျပည္အတြက္၊ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္၊ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္ခဲ့၊ အမိေျမကိုစြန္႔ခဲ့။ ဘဝေတြက်ဳိးေက်ခဲ့ရတဲ့ ဆရာႀကီးမ်ားရဲ႔ပံုရိပ္။ ေရာက္တဲ့အရပ္ ေရာက္တဲ့ႏိုင္ငံကေန တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအတြက္ က်ရာတာဝန္သယ္ပိုးထမ္းရြက္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးမ်ားရဲ႔ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြက အေမွာင္ဖံုးေနတဲ့ က်မကို အလင္းျပခဲ့ပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ဘဝေရာက္ေနရတဲ့ သန္း ၆ဝ ေက်ာ္ ျပည္သူလူထုႀကီးနဲ႔တကြ အက်ဥ္းေထာင္ေတြကို အိမ္လုပ္ေနရတဲ့ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ေတာေတြေတာင္ေတြထဲ အသက္လု ေျပးလႊားေနရတဲ့ ျပည္တြင္းဒုကၡသည္ေတြ၊ ထိုင္းရဲ ျမင္တိုင္း ေသြးပ်က္ထိတ္လန္႔ေနရတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြ၊ ထိုင္းျပည့္တန္ဆာခန္းေတြထဲ ငရဲခံေနရတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလးေတြ၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမွာ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္ေတြလုပ္ၿပီး မိသားစုေတြအတြက္ က်ားကန္ေပးေနရတဲ့သူေတြ၊ အမိႈက္ပံုတကာ ေမႊေႏွာက္ၿပီး ဝမ္းမီးၿငိမ္းေနရတဲ့ နယ္စပ္လမ္းတေလွ်ာက္က ကေလးငယ္ေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ထားၿပီး - ကိုယ့္ဇာတ္ကိုယ္နာလွၿပီလို႔ ထင္ခဲ့တဲ့ က်မရဲ႔မိုက္မဲမႈေတြကို က်မ ေနာင္တရလို႔ မဆံုးေတာ့ပါ။

ဆရာႀကီးမ်ား စိတ္ဝိဥာဏ္ထဲ ပူးဝင္ခိုေအာင္းဖို႔ ၾကိဳးစားရင္း က်မရဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာခဲ့ရတာမို႔ ဆရာႀကီးမ်ားကို က်မဦးခိုက္ပါတယ္။ က်မကို တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ အားေပးႏိႈးေဆာ္ခဲ့တဲ့ ဆရာကိုေအာင္ေဝး၊ ဆရာမေမၿငိမ္း၊ ေမာင္ရစ္တို႔ကို ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္။

က်မရဲ႔ အခန္းေထာင့္တေနရာကေန - “ခိုင္မာေရ … ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို တာဝန္ေက်ေက် လုပ္ …” လို႔ ဓာတ္ပံုထဲကေနတဆင့္ သတိေပးေနတဲ့ က်မတို႔ရဲ႔႔ခါင္းေဆာင္ႀကီး “ပဒိုမန္းရွာ”ကိုလည္း က်မ အၿမဲသတိရ ဦးၫြတ္ေနမွာပါ။

က်မကို တခုေတာ့ နားလည္ခြင့္လြတ္ေပးၾကပါ။ အမိေျမကို လြမ္းလို႔က်တဲ့ က်မရဲ႔ မ်က္ရည္၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကို ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာခဲ့ရလို႔ က်ရတဲ့ က်မရဲ႔ မ်က္ရည္၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြ၊ ဒုကၡသည္ေတြ၊ တရားမဝင္အလုပ္သမားေတြ၊ နယ္စပ္လမ္းက ပန္းကေလးေတြကို လြမ္းလြန္းလို႔ က်ရတဲ့ က်မရဲ႔မ်က္ရည္ေတြကိုေတာ့ မတားၾကပါနဲ႔။

သူတို႔အားလံုးကိုေတာ့ က်မရဲ႔ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္တိုင္ေအာင္ လြမ္းေနပါရေစ။

အဲဒီ မ်က္ရည္ေတြ၊ အလြမ္းေတြက က်မကို ခြန္္အားေတြ ျဖစ္ေစမွာပါ။

ယံုၾကည္ပါ၊ ရွိခိုးဦးခိုက္ပါရဲ႔ … အလြမ္းရိုက္လို႔ ေရးတဲ့ စာပါ။

(ရုပ္ပုံ - ခင္၀မ္းပန္းခ်ီကား၊ ကရင္ဒုံးယိမ္း၊ http://phonyo.blogspot.com/ က ရပါတယ္)

Ref : - http://moemaka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3996&Itemid=92 - MoeMaKa News & Media

About the Author

Khaing Mar Kyaw Zaw (Burma), poet, journalist, and teacher, is an ethnic Karen, one of Burma's largest minority populations.

The Karen have been in opposition to the Burmese government from almost from the first day that Burma won independence from Great Britain. Khaing Mar's father was a member of the Karen National Union (KNU), the Karen resistance organization.

When Khaing Mar was eleven months old, she went to live with an aunt and did not see her mother, brothers and sisters for the next twenty years, by which time her father had been killed. In 1992, Khaing Mar joined with the Karen opposition movement.

First she taught school and joined the KNU general secretary's office. Now she works for the Karen Women's Organization and is the Burmese language editor for the Karen Information Center, writing news and feature articles.