Thursday, October 8, 2009

Khaing Mar Kyaw Zaw - Blood Sisters

စကားေျပာေသာ ေသြး

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ

ေအာက္တိုဘာ ၉၊ ၂၀၀၉

ဒီလဟာ က်မရဲ႔ ေမြးလမို႔လားေတာ့မသိ ဒီလထဲမွာ ေမာင္ႏွမေတြကို က်မ သတိရေနမိတယ္။ ထူးထူးျခားျခား သတိရမိတာကေတာ့ အမကိုပါ။ အခုလည္း အမကို သတိတရ ရွိတာနဲ႔ ဒီစာေလးကို က်မ ေရးျဖစ္ပါတယ္။

အမနဲ႔က်မအေၾကာင္းကို စာလံုးေတြနဲ႔ေရးခ်မယ္ဆိုေတာ့ က်မ ဘယ္က ဘယ္လို စရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပံုျပင္ေတြ၊ ဇာတ္ေၾကာင္းေတြေျပာသလိုမ်ဳိး ငယ္ငယ္တုန္းကေလလို႔ ဇာတ္လမ္းစဖို႔ကလည္း ခက္ခက္ပါပဲ။

အမနဲ႔က်မက တအူတံုထဲ ဆင္းခဲ့ၾကတာမွန္ေပမယ့္ အတူတူေနထိုင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ေလေတာ့ အမနဲ႔ က်မရဲ႔ ဇာတ္လမ္းကို ဘယ္ကဘယ္လို စရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနရတာပါ။

က်မမွတ္မိတာက စေျပာရရင္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြထဲကလို ေတာရြာေလးတရြာကေန ေက်ာင္းလာတက္တဲ့ ေတာသူ ေကာင္မေလးတေယာက္ကို ၿမိဳ႔က အိမ္ရွင္သူေဌးသမီးက အေပၚစီးကေန ဆရာလုပ္ဆက္ဆံခဲ့တာေတြက စၿပီး ေျပာရမလိုပါပဲ။

တကယ္လည္း အမကို က်မ မလိမ္မိုးမလိမၼာနဲ႔ အဲဒီလို ျပဳမူဆက္ဆံ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ မလိမ္မိုး မလိမၼာလို႔ေျပာလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တယ္လို႔ေတာ့ က်မအေပၚ ေကာက္ခ်က္ခ် မေစာလိုက္ပါနဲ႔။ အဲဒီအခ်ိန္က အမကို က်မရဲ႔ အမပါလို႔ ဘယ္သူမွ က်မကို ေျပာျပခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။

မိဘေတြဆံုးပါးသြားလို႔ တေကာင္ၾကြက္ျဖစ္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးတေယာက္ကို အဖိုးအဖြားေတြက သနားလို႔ ေမြးစားထားသလိုလို။ အဖိုးအဖြားေတြနဲ႔ ေက်းဇူးမကင္းတဲ့သူေတြရဲ႔ ကေလးတဦး လိုလို။ က်မနဲ႔ ေသြးအမ်ားႀကီးေဝးတဲ့ ဝမ္းကြဲေမာင္ႏွမလိုလိုနဲ႔။ ဘယ္သူကမွ အမနဲ႔ က်မကို ညီိအမရင္းေတြပါလို႔ တိတိက်က် ေျပာျပခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။

ၿမိဳ႔ျပေတြမွာ ေနခဲ့ရၿပီး အားနည္းခ်က္တခုေၾကာင့္ အဖိုိးအဖြား၊ မိဘမ်ားရဲ႔ အလိုလိုက္ခံဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ က်မဟာ အမကိုသာမက မိဘဖိုးဖြားမ်ားနဲ႔ ဦးေလး၊ အေဒၚမ်ား၊ ေမာင္ႏွမ်ားနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေနရာတကာမွာ ဆရာလုပ္တတ္ၿပီး မဟုတ္မခံစြာစြာတာတာ လုပ္တတ္တဲ့အက်င့္ေၾကာင့္ ရိုးရိုးအအ ေတာကတက္လာတဲ့အမကို အေပၚစီးကေန ဆက္ဆံခဲ့မိတာပါ။

ဒီအေၾကာင္းေတြေျပာရရင္ က်မ ဝမ္းလည္းနည္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်မငယ္ဘဝ အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က်တတ္တဲ့ အက်င့္ဆိုးအတြက္လည္း ေနာင္တမ်ားစြာ ရမိပါတယ္။

အမနဲ႔ က်မ စၿပီးဆံုခဲ့တာက က်မ အဖိုးအဖြားေတြရဲ႔ အိမ္မွာပါ။ အမက က်မ အဖိုးအဖြားအိမ္မွာေနၿပီး ေက်ာင္းလာတက္တာပါ။ အမက က်မရဲ႔ ေမာင္ႏွမအရင္းအျခာေတြထဲမွာ အႀကီးဆံုး သမီးပါ။ က်မ အပါး(အေဖ)ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးရဲ႔ အခ်စ္ဆံုးသမီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အႀကီးဆံုးသမီး၊ အခ်စ္ဆံုးသမီးဆိုေတာ့ အမက သူ႔မိသားစုေတြထဲမွာေတာ့ ဗိုလ္ပါပဲ။

က်မနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ အမဟာ က်မ ဗိုလ္က်သမွ်ခံ က်မေျပာခိုင္းသမွ် လုပ္ေပးရတဲ့ က်မ ခိုင္းဖတ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

က်မကို ေမြးစားခဲ့တဲ့ က်မအေဖက စစ္မႈထမ္းတဦိးပါ။ အေဖ တာဝန္က်တဲ့ ၿမိဳ႔ကေန ေတာမွာရွိတဲ့ က်မတို႔ အဖိုးအဖြားေတြရွိရာကို က်မတို႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အလည္လာေလ့ရွိပါတယ္။ အေဖအေမေတြ မလာရင္ေတာင္မွ အဖိုးရဲ႔ အသည္းစြဲျဖစ္တဲ့ က်မကို တႏွစ္တေခါက္ ျပန္ပို႔ေပးဖို႔ အဖိုးက က်မအမကို စာေရးမွာတတ္ပါတယ္။

ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္တခုမွာ က်မတို႔ရြာကို အလည္ျပန္ေတာ့ အမနဲ႔က်မ စၿပီးဆံုရပါတယ္။

ေက်ာင္းႀကီးပိတ္ေပမယ့္ အမက မိဘေတြရွိတဲ့ ေတာလွန္္ေရးနယ္ေျမကို ျပန္လမ္းမသာသူ မို႔ ျပန္ခြင့္မရဘဲ က်မနဲ႔ ဆံုခဲ့ရတာပါ။ အမဟာ က်မထက္ (၈) ႏွစ္ေက်ာ္ႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမနဲ႔က်မ ပညာအရည္အခ်င္းအရတြက္ရင္ (၁)တန္း ပဲကြာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က က်မက (၃)တန္း၊ အမက(၄)တန္းပါ။

က်မထက္ အသက္မ်ားႀကီးကြာၿပီး အတန္းသိပ္မကြာတဲ့ အမကို က်မက အထင္ေသးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမရဲ႔ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ ထံုထံုအအ ျဖစ္မႈေတြကို က်မ အထင္ေသးပါတယ္။ က်မ အမကို ပိုၿပီး အထင္ေသးတာကေတာ့ က်မေက်ာင္းက သင္တဲ့စာေတြ ရြတ္ျပဆိုျပရင္ အမက မ်က္လံုးႀကီးေတြ ကလယ္ကလယ္နဲ႔ က်မကို ေၾကာင္ၿပီး ၾကည့္ေနတာကိုပါပဲ။ သခ်ၤာဆိုရင္လည္း အမက က်မထက္ညံ့ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က အမကို က်မ ႏွိမ္ခ် ေျပာတတ္တဲ့ စကားေတြကို က်မ အမွတ္ရေနပါေသးတယ္။

“ ဒီအရြယ္ႀကီးနဲ႔ အတန္းက(၄)တန္းပဲရွိေသးတယ္”

“(၄) တန္းလည္း ေျပာေသးတယ္။ (၃) တန္းစာေမးေတာ့လည္း တလံုးမွမရဘူး”

“သခ်ၤာကလည္း ညံ့လိုက္တာ ျခာတူးကို လန္ေနတာပဲ”။

ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ က်မအဖိုးအဖြားေတြေျပာျပလို႔ အမေၾကာင္းကို က်မသိရပါတယ္။

“နင့္အမက ေတာထဲမွာပဲ (၁) တန္း အထိပဲ ေက်ာင္းေနရတာ”

“သူတို႔ေက်ာင္းေတြကလည္း တႏွစ္တေက်ာင္း ေျပာင္းေနရတာ စာေကာင္းေကာင္း သင္ရတာမဟုတ္ဘူး”

“သူ႔အေဖက သူ႔သမီးကို စာတတ္္ေစခ်င္လြန္းလို႔ အဖြားတို႔ဆီပို႔လိုက္တာ”

“သူ႔အရြယ္ကလည္းႀကီး အသက္ကလည္းႀကီးေတာ့ အရြယ္နဲ႔အတန္းမလိုက္မွာစိုးလို႔ တြဲဖက္ေက်ာင္းက ဆရာေလးနဲ႔တိုင္ပင္ျပီး သူ႔ခင္မ်ာ (၄) တန္းစာ သင္ေနရတာ။ ညည္းတို႔ေက်ာင္းက စာေတြ သူဘယ္ရပါ့မလဲ”တဲ့။

က်မ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ (၃)လလံုးမွာ အမဟာ က်မ အႏိုင္က်င့္သမွ်၊ က်မ ဗိုလ္က်သမွ်ကို ခံခဲ့ပါတယ္။ က်မ ေျပာသမွ်၊ လုပ္သမွ်ကို အမေခါင္းငံု႔ခံခဲ့တာကလည္း က်မဟာ သူ႔ရဲ႔ညီမေလးတေယာက္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို အမက သိထားလို႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမနဲ႔ က်မဟာ အထက္ေအာက္ ညီမေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အမနဲ႔ က်မၾကားမွာ အကိုတေယာက္ ရွိပါေသးတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အမိုး အပါး (အေဖ အေမ) ေတြေျပာျပလို႔ က်မအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိေနပံုရပါတယ္။ သူတုိ႔မွာ ညီမတေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီညီမက ၿမိဳ႔မွာေက်ာင္းသြားေနတယ္ေပါ့။ ၿမိဳ႔မွာေက်ာင္းေနတဲ့ ညီမက သူ႔အမကို ဘယ္လို ဗိုလ္က်တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အဲ့ဒီအမက သူတို႔ကို ျပန္ေျပာျပ မျပေတာ့ က်မ အတိအက်မသိပါဘူး။

အမအေပၚ က်မ အႏိုင္က်င့္ ဗိုလ္က်တာေတြကိုေတာ့ က်မ အဖြားက တစက္မွ သေဘာမက်ပါဘူး။ သူ႔ေျမးကို က်မက ႏွိပ္စက္တယ္ဆိုၿပီး အဖိုးနဲ႔အဖြား စကားေတြမ်ားၾကပါတယ္။ က်မတို႔အေၾကာင္းကိုလည္း အဖြားက ဖြင့္ေျပာမယ္ တကဲကဲလုပ္ေတာ့ က်မအဖိုးက သူ႔ငွက္ႀကီိးေတာင္ဓားကို ထဆြဲပါေတာ့တယ္။ က်မဟာ ေမြးစားသမီးတေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို က်မ အဖိုးအပါအဝင္ က်မမိဘေတြက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မသိေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီအေမ၊ ဒီေဖ၊ ဒီအဖိုးအဖြားဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ေပ်ာ္ရြင္ေၾကနပ္ေနတဲ့ ကေလးတဦးရဲ႔ ေပ်ာ္ရြင္မႈကို ဘယ္အေၾကာင္းတရားနဲ႔မွ ေပ်ာက္ပ်က္ မသြားေစခ်င္ၾကပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဖြားကပဲ သူ႔ေဒါသ သူသတ္ၿပီး အေလ်ာ့ေပးခဲ့ရတယ္လို႔ က်မ ျပန္ၿပီးသိခဲ့ရပါတယ္။

က်မတို႔အဖိုးအဖြားၿခံမွာ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ဆိုရင္ ေျမးျမစ္ေတြ စံုၾကပါတယ္။ အားလံုးထဲမွာ ၿမိဳ႔ကလာတဲ့ က်မကေတာ့ ဗိုလ္ပါပဲ။ က်မတို႔အဖိုးအဖြားၿခံက အေတာ့္ကိုက်ယ္ပါတယ္။ စားပင္သီးပင္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္စံုပါတယ္။ အုန္း၊ ငွက္ေပ်ာ၊ သရက္၊ မာလာကာေတြကို က်မတို႔ေတြ မုန္းေအာင္ကိုစားရပါတယ္။ က်မတို႔ကေလးေတြ တက္ထိုင္ၿပီိး စိတ္ႀကိဳက္ခူးစားလို႔ရတဲ့ အူနီသီး မာလကာပင္ႀကီးေတြလည္းရွိပါတယ္။ က်မ တြန္းခ်လို႔ အမ မာလာကာပင္ႀကီးေပၚက ျပဳတ္က်ၿပီး ဒူးကြဲဖူးပါတယ္။

စာသင္တမ္းကစားတဲ့အခါ က်မက ဆရာမ၊ အမက တပည့္။ စာလို႔မရလို႔ ဝါးျခမ္းျပားနဲ႔ တျဖန္းျဖန္းရိုက္သူက က်မ၊ အရိုိက္ခံရသူက အမပါ။ ေစ်းေရာင္းတမ္းကစားရင္ က်မက ခ်ိန္ခြင္တလံုးနဲ႔ အခ်ိန္ျပည့္ေစ်းေရာင္းေနသူျဖစ္ၿပီး အမက အသီးအရြက္ေတြ ရွာေပးရသူပါ။ စိန္ေျပးတမ္းကစားဖို႔ က်ားဗိုလ္ဆြဲလို ဘယ္သူပဲႏိုင္ႏိုင္ က်မက ေျပးသူ အၿမဲျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ျပည့္လိုက္ရသူက အမပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေျပးလႊားကစားၾကတဲ့အခါမွာ က်မဖိနပ္ကို ကိုင္ေပးရသူက အမပါ။ အမအေပၚမွာ စိတ္နဲ႔မေတြ႔ရင္ မေတြ႔သလို ေခါင္းေခါက္တာတို႔၊ ဆြဲစိတ္တာတို႔ က်မလုပ္တတ္သလို အမအက်ီ ၤ၊ စကတ္ေတြကို ဘရိတ္ဓားနဲ႔လွီးတာကိုလည္း က်မ လုပ္တတ္ပါေသးတယ္။

အမကေတာ့ က်မ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ေခါင္းငံုခံရွာပါတယ္။ အသားနာလို႔ မခံႏိုင္တဲ့အခါမ်ဳိးမွာ အမ ႀကိတ္ၿပီးငိုပါတယ္။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ (၃)လမွာ က်မ ဒဏ္ကို အမေတာ္ေတာ္ ခံလိုက္ရပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ အမနဲ႔က်မ အၾကာႀကီး ကြဲသြားခဲ့ပါတယ္။ အမနဲ႔ က်မ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မဆံုခဲ့ဘူး။ တႏွစ္တေခါက္ ေႏြေက်ာင္းပိတ္လို႔ အဖိုးအဖြားေတြဆီကို ျပန္တဲ့အခ်ိန္မွာ အမကို က်မ သတိရတတ္ပါတယ္။ အမအေၾကာင္းက်မ ေမးရင္ “သူ႔မိဘေတြဆီ ျပန္သြားၿပီ”လို႔ပဲ အဖိုးအဖြားေတြက က်မကို အေျဖေပးတတ္ပါတယ္။ က်မ (၉) တန္းႏွစ္ေရာက္ေတာ့ အမနဲ႔က်မ တခါထပ္ၿပီး ဆံုရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အမ အိမ္ေထာင္က်ေနပါၿပီ။

အရြယ္ႀကီးၿပီး စာမလိုက္ႏိုင္ေတာ့ အမက ရွက္တယ္ဆိုၿပီး မိဘေတြဆီျပန္ဖို႔ပူဆာလို႔ ေတာထဲကို အမျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ အပါး(အေဖ)ရဲ႔ တပ္ခြဲက ေဆးတပ္သားတေယာက္နဲ႔ အမ ခိုးရာလိုက္ေျပးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အမအသက္ (၁၇) ႏွစ္လို႔ သိရပါတယ္။ အမက အပါးရဲ႔ အခ်စ္ဆံုးသမီးပါ။ ဒီအတြက္ အပါး ေဒါသူပုန္ထခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူ႔သမီးငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ေလးကို ခိုးေျပးရပါ့မလားဆိုၿပီး သူ႔ရဲ႔ေဘာ္ကို ေသနတ္ေဖာက္၊ ၿခိမ္းေျခာက္တာေတြလုပ္ေတာ့ အမနဲ႔ သူ႔ခင္ပြန္းတို႔ ေတာ္လွန္္ေရးနယ္ေျမထဲက ထြက္ေျပးလာၾကၿပီး သူ႔ခင္ပြန္းရဲ႔ ဇာတိရြာမွာ ဇာတ္ျမဳပ္ေနခဲ့ပါတယ္။

အမခင္ပြန္း မိဘေတြက ဥယ်ာဥ္ၿခံေတြစိုက္ပါတယ္။ ဆင္ေတြလည္းရွိေတာ့ အမခင္ပြန္းက ဆင္ဦိးစီးအလုပ္ကို လုပ္ပါတယ္။ အမတို႔ေနတဲ့ရြာက မြန္ျပည္နယ္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႔နယ္ထဲက ေတာင္ေျခရြာေလးပါ။ သူတို႔ ေတာင္ေျခရြာေလးကေနၾကည့္ရင္ က်ုဳိက္ထီိးရိုးဘုရားႀကီးကို ထင္းထင္းလင္းလင္း ျမင္ရပါတယ္။

အမက အပါးရဲ႔အခ်စ္ဆံုးသမီးျဖစ္သလို က်မအဖြားရဲ႔ အသည္းေက်ာ္လည္းျဖစ္တာမို႔ က်မအဖြားက အမ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ အမသတင္းကို အၿမဲစံုစမ္းေထာက္လွမ္းပါတယ္။ အမေနတဲ့ေနရာ ဘယ္ေလာက္ေဝးေဝး မေရာက္ေရာက္ေအာင္လည္း သြားတတ္ပါတယ္။ အမေနတဲ့ ေတာင္ေျခရြာေလးကို အဖြားသြားေတာ့ က်မအဖြားရဲ႔ အေဖာ္အျဖစ္နဲ႔ လိုက္ရပါတယ္။

က်မ အဖိုးနဲ႔ မိဘမ်ားကေတာ့ သိပ္သေဘာမက်လွပါဘူး။ အမတို႔မွာ ဆင္ရွိတာကို အဖြားေျပာျပလို႔ သိထားတဲ့ က်မကေတာ့ ဆင္စီးခ်င္လို႔ အဖြားေနာက္ကို လုိက္ဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ခဲ့တာပါ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အမနဲ႔ က်မ ဆက္ႏြယ္မႈကို က်မ သိခဲ့ရတာက အမနဲ႔ က်မ ေမာင္ႏွမ(၂)ဝမ္းကြဲေတာ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒီဇာတ္လမ္းကို အေမခင္းခဲ့တယ္ဆိုတာ က်မေနာက္မွ သိရပါတယ္။ အမနဲ႔ က်မ ေမာင္ႏွမအရင္းအျခာပါလို႔ အေမက က်မကို မသိေစခ်င္ပါဘူး။ ေသြးက စကားေျပာလာမယ္ဆိုတာကိုလည္း အေမ နားလည္လက္ခံထားပံု ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မနီးမေဝးေသြးအျဖစ္နဲ႔ အေမဇာတ္လမ္း ဆင္ခဲ့တာပါပဲ။ အေမနဲ႔ အမၾကားမွာ ဘယ္လို သစၥာဆိုထားတယ္ မသိပါဘူး။ အမက က်မကို သူ႔ညီမေလးျဖစ္တာကို သိေနခဲ့ေပမယ့္ က်မဟာ သူ႔ညီမျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ စကားကို အမတခါမွ မဟခဲ့သလို။ တခါမွလည္း အရိပ္အေရာင္ မျပခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမ က်မရဲ႔ အႏြံအတာေတာ့ အမ်ားႀကီးခံခဲ့ပါတယ္။

ေတာင္ေျခရြာေလးမွာ အမနဲ႔က်မ ျပန္ဆံုၾကေတာ့ အမအေပၚ အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က်ခဲ့တဲ့ က်မက အားတံု႔အားနာနဲ႔ အမမ်က္ႏွာ လွမ္းၾကည့္ပါတယ္။ အမကေတာ့ သူ႔ထံုးစံအတိုင္း မတုန္မလႈပ္ ေအးတိေအးစက္နဲ႔။ ဒါေပမယ့္ က်မႀကိဳက္တတ္တဲ့ ဟင္းေတြကို အိုးႀကီးခြက္ႀကီးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ျပည့္ခ်က္ပါတယ္။ ထမင္းလက္ဆံု စားၾကေတာ့လည္း စကားတလံုးမွ မေျပာပဲ က်မ ပန္းကန္ထဲကို ဟင္းတံုးေတြ အျပည့္ခပ္ထည့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အမတို႔ေနတဲ့ ေတာင္ေျခရြာကေလးကေန ဆင္စီးၿပီး က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရား ဖူးခဲ့ရတာကိုေတာ့ က်မ အရမ္းေပ်ာ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း အမကို က်မ ေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္။

အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္ျပန္ၾကမယ္ဆိုေတာ့ အဖြားက အမကို တတြတ္တြတ္နဲ႔ မွာပါတယ္။

က်မကေတာ့ ဆင္ႀကီးစီးၿပီး က်ဳိက္ထီးရိုိးဘုရားဖူးခဲ့ရတဲ့အေတြ႔အႀကံဳကို အဖုိးနဲ႔ မိဘမ်ားကို ျပန္ေျပာျပဖိုိ႔ပဲ ေဇာကပ္ေနခဲ့ပါတယ္။

က်မ (၁ဝ)တန္းေအာင္တဲ့ႏွစ္မွာေတာ့ က်မ အပါး (အေဖ) ဆံုးပါတယ္။

အမိုး(အေမ)နဲ႔ က်မေမာင္ႏွမေတြလည္း အမတို႔ေနတဲ့ ေတာင္ေျခရြာေလးကို ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီကာလေတြကေတာ့ က်မဘဝမွန္ကို က်မ သိခဲ့ရ။ က်မႏွလံုးသားေတြ ေၾကကြဲရ။ က်မစိတ္ေတြ ရႈပ္ေထြးရ။ အမတို႔နဲ႔ က်မ နီးလိုက္ေဝးလိုက္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြပါပဲ။

အမကို အမတေယာက္လို႔ သိခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္္မွာ က်မ ေနာင္တမ်က္ရည္ က်မိပါတယ္။ အမကေတာ့ ေလာကဓံတရားကို နားလည္ထားပံုရပါတယ္။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။

က်မ ေတာခိုမယ့္လို႔ ဆံုးျဖတ္ေတာ့ အမကို အရင္ဆံုး ဖြင့္ေျပာျဖစ္တယ္။ အမက က်မဆႏၵကို အားလည္းမေပးသလို ကန္႔လည္း မကန္႔ကြက္ခဲ့ဘူး။

“လူဆိုတာ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ကိိုယ္”တဲ့။

“ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရင္ ကိုယ္လုပ္”တဲ့။

ၿပီးေတာ့ အမက က်မကို စကားတခြန္းေျပာတယ္။

“တို႔တေတြ ဘယ္လိုပဲ ကြဲခဲ့ကြာခဲ့၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဝးခဲ့နီးခဲ့၊ ဘယ္အရပ္ဘယ္ေဒသကိုပဲ ေရာက္ခဲ့ေရာက္ခဲ့ ေသြးကေတာ့ စကားေျပာမွာပဲ”တဲ့။

ဒီေန႔လည္း ေသြးက စကားေျပာတယ္ ထင္ပါရဲ႔။

ဒီေန႔တေန႔လံုး အမကို က်မ ထူးထူးျခားျခား သတိရေနမိတယ္။

ေအာက္တိုဘာ ၆ရက္၊ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္။ ။

(သရုပ္ေဖာ္ - အင္တာနက္။ http://www.linrollermenard.com/images/Friedman/Friedman_Sisters24x20.jpg )

1 comment:

  1. It's very touching. I am sure, she is thinking of you too.

    ReplyDelete